Thursday, October 14, 2010

MENU MESTI CUBA AIS OYEN


Hari ni Angah nak berkongsi salah satu menu menarik di area Shah Alam iaitu Ais Oyen. Ada kawan Angah kata mengada-ngadanya sebut oyen, nape tak sebut je betul-betul oren. Oh ini bukan Ais Oren, ni betul-betul Ais Oyen. Gambar di bawah adalah menu yang Angah maksudkan. Nampak menyelerakan bukan, Angah dah beberapa kali dalam seminggu pergi minum Ais Oyen ni.




Apa yang istimewa sangat Ais Oyen ni, minuman ini dibuat apabila menerima pesanan pelanggan kerana peniaga ingin mengekalkan kesegarannya. Apa yang ada dalam Ais Oyen ni? Dalam Ais Oyen ni ada 15 jenis buah-buahan tempatan dan import seperti kelapa, nangka, dragon fruit / buah naga, pisang, betik, epal, honeydew / tembikai susu, anggur, starfruit / belimbing, tembikai merah, jambu batu, laici, buah plum, nanas, dan buah mangga. Ada pembetulan sikit, ada 10 buah-buahan tempatan seperti Kelapa, Buah Naga, Pisang, Anggur, Betik, Nangka, Tembikai, Mangga, Tembikai Susu dan Nanas. Peh jenuh nak ingat balik apa yang diorang letak dalam Ais Oyen nie. Tak cukup dengan buah-buhan, Ais Oyen ni dibanjiri dengan air dan santan kelapa, creamer dan sebagainya. Angah cuba nak tengok peniaga ni buat Ais Oyen ni tapi kena marah pulak, maklumam rahsia perniagaan katanya. Yang penting, Ais Oyen ni halal untuk dinikmati oleh orang islam.



Angah, dekat mana nak beli Ais Oyen ni?? Berapa pulak harganya?? Terus terlintas di fikiran kalau korang dah scroll sampai bawah ni. Ais Oyen ni eksklusif boleh di dapati di medan selera, seksyen 2, Shah Alam. Lebih tepat lagi di gerai no. 10 iaitu gerai Anika De'Fresh dengan harga RM2.50 setiap satu. Jangan risau lepas korang datang ke gerai ni, korang mesti rasa kagum dengan kepelbagaian minuman yang disediakan pada harga yang berpatutan. Selamat mencuba !!




Angah: Sekiranya korang ada tempat-tempat makan dan minum yang menarik di sekitar Shah Alam ni, boleh berkongsi dengan Angah kerana Angah ni pencinta wanita makanan best-best !!

4 comments:

Safiah Ibrahim said...

suka jugak O.Y.E.N.

Khalid Amin said...

Esok Angah belanja okay.. Hehe..

nurul azida ahmad said...

btw this saturday nak dtg shah alam, boleh la angah belanja jugak kan, hahaha =p

Khalid Amin said...

Boleh je.. Hari Sabtu ni ada kelas, lepas kelas boleh la jumpa..

VERY VERY IMPORTANT READER (VVIR)

Thank you for visiting my blog, if you don't mind, please leave your blog link by filling the form below. InsyaAllah, I will visiting you in the future. If you have any question regarding myself or anything, please leave your doubt at "FORMSPRING ME" ok..