Sunday, June 27, 2010

ADA CERITA SERAM DISEBALIK PELEKAT SAMPUL SURAT

Sesiapa kat luar sana yang pernah menjilat pelekat pada sampul surat atau setem? Meh sini ada kisah yang menjijikkan tentang perkara itu. "Seorang wanita sedang bekerja di sebuat pejabat pos di California. Beliau tidak menggunakan span untuk pelekat sampul suratnya tapi sebaliknya menjilat pelekat sampul surat yang dipegangnya. Dipendekkan cerita, ada masalah dengan lidahnya yang mengalami luka kecil tetapi akhirnya membengkak menjadi besar. Apabila dibedah, seekor lipas keluar daripada lidah wanita itu. Kesimpulannya terdapat telur lipas pada pelekat sampul surat yang dijilatnya. Telur ini mampu menetas didalam lidah dan kelembapan di dalam mulutnya. Kisah benar ini pernah tersiar di dalam berita CNN.




Buat apa la nak jilat pelekat sampul surat tu, bukan kita tahu pun apa yang kita jilat tu. Gunakan span yang disediakan di pejabat pos atau air untuk melembapkan gam di samput surat tersebut, sama juga setem yang ada pelekat di belakangnya. Angah pun tak tahu kesasihan cerita ni tetapi bagus juga ada cerita macam ni, baru la kita menjilat sesuka hati je. Oklah, kepada yang suka menjilat kat luar sana, ingat gambar kat atas ni, tentu sekali tabiat menjilat akan hilang dengan sendirinya.


Angah: Ni kisah kat negara luar bukan Malaysia, mungkin lipas kat sana bertelur dalam bahagian badan manusia, tapi kat Malaysia belum ada kes lagi.







4 comments:

Fia said...

uih.. takot..

Khalid Amin said...

Jadi jangan jilat sampul surat lagi ye, jilat Aiskrim boleh !!

N Zafira said...

yekk..

Khalid Amin said...

Memang jijik !!

VERY VERY IMPORTANT READER (VVIR)

Thank you for visiting my blog, if you don't mind, please leave your blog link by filling the form below. InsyaAllah, I will visiting you in the future. If you have any question regarding myself or anything, please leave your doubt at "FORMSPRING ME" ok..