Monday, November 8, 2010

BERHATI-HATI SEMASA PULANG KE PUNCAK ALAM

Angah selalu ingatkan diri sendiri dan kawan-kawan supaya memandu dengan berhati-hati ye. Angah tulis entry kali ni kerana rasa bertanggungjawab untuk beri peringatan kepada orang ramai dan penduduk Puncak Alam secara khususnya. Dalam masa seminggu ni, Angah selalu berulang alik dari Shah Alam dan Puncak Alam kerana ada urusan yang perlu diselesaikan. Dalam seminggu tu la, berlaku juga tiga (3) kemalangan yang hampir semuanya berlaku semasa jalan tengah lapang atau waktu tidak sibuk.

Kejadian pertama berlaku di Fasa dua, dimana sebuah kereta wira milik pekerja 99 Speedmart. Kemalangan berlaku di antara sebuah kereta wira dan teksi, bila tengok balik, hanya dua buah tu je kenderaan masa tu, tapi tetap berlaku kemalangan. Kejadian kedua, kereta wira juga memasuki laluan bertentangan di selekoh menuju ke lampu isyarat depan UiTM Puncak Alam yang melanggar sebuah motosikal dari arah bertentangan. Dan kejadian ketiga, pada hari ni, sebuah kereta terbabas ke dalam semak, Angah rasa kereta dipandu laju semasa melalui selekoh ni. Jom kita imbas detik-detik di tempat kemalangan.


" Selekoh ini menuju ke Puncak Alam, kalau nampak ada satu kereta tersadai di tepi jalan "


" Ini la kereta merah tu, terbabas mungkin dipandu laju "


" Pandu Cermat, Ingatlah Orang Tersayang "




Angah: Diharap tahap keselamatan pengguna jalan raya di sekitar Puncak Alam dapat dipertingkatkan untuk kepentingan bersama dan kemalangan seperti ini dapat dielakkan.

9 comments:

Cik Fia said...

takut la nak bawa keta laju2.. bawak pelan2, t ada org marah :(

BULAN said...

jalan tu memang bahaya..slalu blik puncak ikut jalan tu..kalau balik malam2 lg perlu berhati2..

misSbLurRy said...

nie laluan ikut poli 2 ker?
jln nie mmg angker....klo bawak slow kan..pelik2 plak jd..bawak laju gini lak jadi..abes mcmane?

Khalid Amin said...

Itu lah, jadi berhati2 selalu la, jalan selekoh tajam ni harus dikurangkan.

L@g3nd@ buD@k N@k@L said...

driver tu buat driff x jadi kot..

hehehe

Khalid Amin said...

Hehe.. Entah2, memang saje je pi buang kereta buruk dia kat situ.. Nak kasi gempak je..

MyZone~theUn4given said...

btol la..selekoh tajam..bahaya!

Khalid Amin said...

Dekat Puncak Alam memang banyak selekoh tajam, mungkin sebab persekitaran yang berbukit bukau.

Anonymous said...

Kepada sesiapa yg nak ke arah puncak alam ke, puncak perdana ke, sila berhati-hati.jalan sana berliku banyak selekh, kalau waktu malam lagi pulak gelap gelita! Jadi harap pihak berwajib dapat pasang lampu jalan dan pemandu pon kena lah berhati-hati. Jgn bawak kete mcm bawak kete F1. F1 dalam litar kita atas jalan raya kiri kanan belukar, xde lampu, jalan pon agak sepi. Take care you all!

VERY VERY IMPORTANT READER (VVIR)

Thank you for visiting my blog, if you don't mind, please leave your blog link by filling the form below. InsyaAllah, I will visiting you in the future. If you have any question regarding myself or anything, please leave your doubt at "FORMSPRING ME" ok..