Saturday, June 11, 2011

SEMUANYA TENTANG GULA DAN MAKANAN


Semalam Angah ada menerima satu email yang menarik dan Angah rasa patut dikongsi dengan orang ramai tentang bahaya gula lebih-lebih lagi yang tersembunyi dalam makanan kita seharian. Inilah kisah gula, ada yang gembira kerananya, ada yang menahan kesakitan kerananya juga. Mari kita ambil perhatian tentang kandungan gula dalam beberapa jenis makanan yang mungkin menjadi kegemaran anda juga.












































































Kalau ada sesiapa ada nak tambah sebarang makanan dan kandungannya, boleh terus comment dibawah. Angah harap dengan naiknya harga gula, dapat la kurangkan pengambilan gula, wang jimat dan hidup bertambah sihat tanpa gula. an tentang kandungan gula dalam beberapa jenis makanan yang mungkin menjadi kegemaran anda juga.


Angah: Hari ni baru ada masa nak update blog, harap-harap lepas ni boleh luangkan lebih banyak masa. Kurangkan manis dalam minuman, lebihkan manis dalam senyuman. Selamat malam semua.

2 comments:

Safiah Ibrahim said...

banyak betul gula

~

Khalid Amin said...

Memang banyak gula yang kita makan setiap hari, jadi makan gula berpada-pada jangan sampai gula memakan diri.

VERY VERY IMPORTANT READER (VVIR)

Thank you for visiting my blog, if you don't mind, please leave your blog link by filling the form below. InsyaAllah, I will visiting you in the future. If you have any question regarding myself or anything, please leave your doubt at "FORMSPRING ME" ok..