Thursday, July 8, 2010

NAK ATAU TAK NAK BELI GPS GADJETS

Angah ni suka berjalan ke tempat-tempat menarik tetapi selalunya sesat bila dalam perjalanan yang menyebabkan kos perjalanan tu bertambah dari segi penggunaan minyak sebab guna jalan jauh, salah masuk tol, masa perjalanan bertambah, kos prepaid nak tanya direction, dan sebagainya. Jadi ingat nak spend sikit duit nak beli GPS (Global Positioning Satellite) yang letak dalam kereta tu, agak-agak2 berbaloi tak beli. Kalau berbaloi ada tak cadangan nak beli yang macam mana dan berapa agak-agak modal yang sepatutnya Angah keluarkan. Ada dah Angah survey dalam RM300.00, kalau beli ni confirm la sampai ke tempat destinasi pada waktunya.



GPS ni lebih kurang cam gambar kat atas ni la, banyak kegunaannya termasuk menunjukkan arah yang paling dekat menuju destinasi, dilengkapi fungsi suara untuk memberitahu arah berikutnya. Kalau kita laju pun, GPS ni boleh bagi amaran supaya perlahankan kenderaan. Memang kena beli la satu benda ni. Ada sesiapa tahu jenama apa yang elok dan apa keburukan alat nie?? Boleh la bagi comment kat post ni..


Angah: Ada research yang dibuat mengatakan perempuan yang susah ingat jalan, Angah pun lupa gak, tapi alhamdullillah la selalunya sampai je destinasi cuma lama tak lama la baru sampai.








4 comments:

Anonymous said...

aghh tolong sikit, daku cepat ingat jalan owh kayy ;p

Khalid Amin said...

Hehe, berjalan semua orang ingat berjalan.. Pasni nak pergi mana-mana kena tanya esoneniey la..

Khalid Amin said...

Suhaisweet.. Nice comment.. Huhu..

An said...

hi angah..

an pun selalu ader masalah yg sama..susah nk ingat jln..GPS maybe bole membantu kan..

so, sure u dh ader satu skrg kan..share lar brand, harga & katne u beli yek..

tq (^_^)

VERY VERY IMPORTANT READER (VVIR)

Thank you for visiting my blog, if you don't mind, please leave your blog link by filling the form below. InsyaAllah, I will visiting you in the future. If you have any question regarding myself or anything, please leave your doubt at "FORMSPRING ME" ok..