Wednesday, August 11, 2010

RAMADHAN SELAMAT BERPUASA SEMUA


Salam semua, menjelang bulan yang mulia ini, hanya muncul sekali sahaja dalam setahun, Angah ingin mengucapkan Selamat Menunaikan Ibadah Puasa. Banyak manfaat yang diperolehi di dalam bulan ini, jangan lepaskan peluang kerana tahun depan kita tidak tahu lagi samaada kita dapat bertemu bulan yang sama seperti bulan ini. Syukuri nikmat yang kita perolehi walaupun sedikit. Ringan-ringankan tangan untuk menghulurkan nikmat yang kita ada kepada mereka yang lemah kerana bulan Ramadhan ini mengajar kita erti kesusahan dan ketahuilah kesusahan juga adalah satu kenikmatan. Manusia selalunya ingat pada tuhan mereka apabila mereka ditimpa kesusahan tetapi leka apabila dibanjiri kenikmatan dunia. Cukup la coretan Angah untuk renungan bersama, Angah pun nak minta maaf dari hujung rambut sekiranya tersilap kata, terkira makan minum dan sebagainya.



Kesempatan yang ada ni patut tidak patut disediakan, kalau bulan-bulan lain, ada je yang menghasut kita daripada melakukan perkara baik. Tapi bulan ni, makhluk tu dah takde dan tak ganggu dah kehidupan seharian kita. Kalau ada yang sama dah dengan makhluk ni, tu Angah tak nak komen tapi Angah tahu semua pembaca-pembaca kat luar sana baik-baik belaka. Oklah, jom niat puasa esok + pakej sebulan juga.



Sehari telah berlalu, 29 hari lagi untuk menguji keimanan diri. Bersama-sama kita menjayakan ibadat Ramadhan ini. Kalau nak berbuka tu, boleh la reserve sikit untuk Angah, nak juga merasa apa menu berbuka. Hari ni berbuka ala kadar je sebab Angah simpan niat nak kurus juga.


Angah: Selamat Berpuasa !! Jangan cuba nak buka periuk ye !! Hehe..

2 comments:

eqbalzack said...

kunjungan balas...
selamat berpuasa dan berbuka puasa bro..

Khalid Amin said...

Sama-sama, cuma page bro takde tempat chatting, takleh tinggal pesanan.. Hehe..

VERY VERY IMPORTANT READER (VVIR)

Thank you for visiting my blog, if you don't mind, please leave your blog link by filling the form below. InsyaAllah, I will visiting you in the future. If you have any question regarding myself or anything, please leave your doubt at "FORMSPRING ME" ok..